Het is uitdagend om consequent uitstekende klantenservice te bieden op één locatie of met een team, laat staan voor je hele organisatie. Mensen leren wat te doen is niet genoeg. Je hebt een fundament van bekrachtiging en verantwoordelijkheid nodig, waarin iedereen weet dat ze directe beslissingen mogen nemen om klanten te verrassen en te verblijden. Om loyaliteit te laten groeien en daarmee je bedrijf.
Winning customer loyalty: The 7 habits of outstanding customer service
Geef verantwoordelijkheden aan je medewerkers en zet ze in hun kracht.
De uitdaging
Klanten eisen directe oplossingen — hebben je teamleden het mandaat om beslissingen te nemen?
“Eén geweldige ervaring bij een klant kan meer waard zijn dan 10.000 euro aan reclame.”
De oplossing
Inspireer medewerkers om klanten te helpen op manieren die hun verwachtingen overtreffen.
We richten ons op de kritische paradigmaverschuivingen die nodig zijn om een duurzame, klantgerichte cultuur te bouwen. Deze nieuwe paradigma’s stellen medewerkers in staat om zichzelf en hun klanten in een totaal nieuw perspectief te zien.
Medewerkers leren:
- de grootste kansen om het winnen van het hart van een klant te identificeren;
- dich te gedragen in manieren dat trouwe klanten maakt;
- dit gedrag ‘top of mind’ te houden;
- de sterke punten van hun unieke klantenservice te definiëren en te gebruiken;
- ontevreden klanten in enthousiaste ambassadeurs te transformeren.
Het resultaat
Slagen met een klant-eerst-cultuur
De meeste klantenservicetraining richt zich op vaardigheden — wat moet je zeggen en hoe doe je het. Bij FranklinCovey kiezen we voor een aanpak die van binnen naar buiten gaat en leggen we focus op overtuigingen en paradigma’s — wie je bent — om een cultuur te creëren waar iedereen klanten vooropstelt.
Deze opleiding is gebaseerd op de fundamentele boeken van twee krachtige leiders in persoonlijke effectiviteit en klantloyaliteit: Stephen R. Covey, auteur van De 7 eigenschappen van effectief leiderschap waarvan meer dan 25 miljoen exemplaren zijn verkocht en Fred Reichheld, auteur van de bestseller The Ultimate Question 2.0, Bain & Company Partner en ontwikkelaar van het Net Promoter systeem (NPS).
Beschikbaar in de All Access Pass
Vergroot je bereik, haal jouw bedrijfsdoelstellingen en beïnvloed prestaties op een duurzame manier met de All Access Pass.