The leader in me is een transformatieproces voor de hele school. Datgene wat een school al doet of wil gaan doen wordt versterkt en/of aangevuld met leiderschap. Het leert de leerlingen de leiderschaps- en levensvaardigheden die ze nodig hebben om succesvol te zijn in de 21e eeuw. Het is gebaseerd op de principes en praktijken van persoonlijke, interpersoonlijke en organisatie effectiviteit. Het krachtige paradigma is het uitgangspunt van The leader in me; ieder kind is uniek en heeft unieke kwaliteiten. Ieder kind is een leider!
The leader in me
Een transformatie proces voor de gehele school.
The leader in me
Gebruikmakend van best-practices en universele principes.
The leader in me helpt leerlingen zelfstandiger te worden, initiatief te nemen, te plannen, doelen te stellen, huiswerk te doen, tijd te prioriteren, emoties te managen, rekening te houden met anderen, hun standpunt helder uit te drukken, conflicten op te lossen, te zoeken naar creatieve oplossingen, verschillen te waarderen en een evenwichtig leven te leiden. Het proces helpt leerlingen de vaardigheden en het zelfvertrouwen te ontwikkelen dat ze nodig hebben om verantwoordelijkheid te nemen, keuzes te maken en op te groeien tot een zelfstandige volwassene.
"Net zoals we onze fysieke spieren ontwikkelen door weerstand te overwinnen - door bijvoorbeeld gewichtheffen - ontwikkelen we onze karakterspieren door uitdagingen en tegenslag te overwinnen."
-STEPHEN COVEY
The leader in me maakt gebruik van en integreert sociaal-emotionele kennis, educatieve kwaliteits- en leiderschaps modellen en processen van vroegere en huidige ‘thought leaders’.
The leader in me bevat training over het ontwikkelen van: een visie voor de school, het stellen van doelen, het bijhouden van data, persoonlijke verantwoordingssytemen en is in lijn gebracht met de sterkste content en concepten die beoefend worden door opleiders wereldwijd. The leader in me biedt een logisch, sequentiëel en evenwichtig proces om scholen te helpen om proactief een cultuur te ontwerpen die de visie van hun ideale school weerspiegelt.
The leader in me verschilt van andere transformatieprocessen omdat het een holistische, schoolbrede ervaring biedt voor personeel, leerlingen en ouders. Het kenmerkt zich door een gemeenschappelijke taal en cultuur binnen de school. De lessen en principes van leiderschap worden niet als een losse les onderwezen, maar het wordt geïntegreerd in de huidige lessen, tradities, systemen en cultuur.
CPS Onderwijsontwikkeling en advies
CPS is de exclusieve Nederlandse partner van FranklinCovey voor het basis-, voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs. De consultants en trainers van CPS zijn gecertificeerd om de onderwijsprogramma’s van FranklinCovey in Nederland aan te bieden.
Door de kennis van en de werkzaamheden in het onderwijs, is CPS de ideale partner om scholen verder te ontwikkelen en te versterken met de content van FranklinCovey.
Kijk op www.cps.nl voor meer informatie.